אודות נאופרם
קבוצת ניאופרם מייצרת, משווקת ומוכרת ומפיצה מגוון רחב של תרופות מרשם וללא מרשם, מוצרי צריכה, שירותי בריאות, הכנות רוקחיות, טיפול ביתי ומכשור וציוד רפואי ומדעי. לקבוצה מרכזי פעילות בישראל, באירופה ובארצות הברית, המבססים את נוכחותה בעולם ואחראיים על שיווק המוצרים ביותר מ- 60 מדינות.
אתגרים
לפני המעבר לשופיפיי ניאופרם ניהלה אתרים נפרדים עם תשתית מיושנת, מה שהוביל למספר קשיים תפעוליים:
- מותגים נפרדים: כל אתר פעל באופן עצמאי, דבר שדרש תחזוקה ועדכונים נפרדים לכל אתר וחיבור ייחודי למערכות צד שלישי
- חוויות משתמש: חוויות לא עקביות באתרים השונים
- ניהול נתונים: מערכות נתונים נפרדות שהקשו על ניתוח ולוגיסטיקה
- שירות לקוחות: רמות שונות של איכות שירות לקוחות בין המותגים.
ניאופרם הייתה זקוקה לפתרון הוליסטי שישרת את כל המותגים תוך שמירה על הזהויות הייחודיות שלהם. המטרה הייתה ליצור תשתית התומכת בפעילויות מקוונות ולא מקוונות, תוך שימוש בדאטה חכמה לשיפור חוויית המשתמש וקידום התוצאות העסקיות.
פתרונות
ניאופרם פנו אלינו, כסוכנות איקומרס, עם הבריף הזה למציאת הפתרון לאתגרים ובזכות הניסיון הרב שלנו בעבודה על פרוייקטים מורכבים על פלטפורמת שופיפיי פלוס יצאנו לאתגר.
אלו חלק מהפתרונות שיישמנו בהקמת מערכת מסחר אלקטרוני מקיפה לאתרים של קבוצת ניאופרם:
1. Backend תפעולי וניהול הוליסטי: פיתחנו ממשק בק אופיס תפעולי וניהולי עם כמה שיותר פתרונות קיימים בשופיפיי, המאפשר שליטה מרכזית בהגדרות שונות בכל האתרים. מערכת זו אפשרה למחלקת הדיגיטל לנהל הגדרות ספציפיות למותגים שלהם בתוך המערכת, תוך יצירת איזון בין פיקוח מרכזי להתאמה אישית למותג. דוגמא לאחד השימושים של המערכת שפיתחנו- ניהול ושליטה על מלאי רוחבי בכל החנויות.
2. ארכיטקטורת ממשקים: המערכת הייחודית תוכננה בהתאם לצרכי הקבוצה והאפיון נראה כמו קווי מטרו, כאשר כל קו מייצג זרימת נתונים מ-Shopify לממשקים מרובים. נוצרו מוקדים מרכזיים לצוותי ניאופרם לעיבוד וניהול נתונים באופן עצמאי, שיפור ניהול האופרציה וניהול INHOUSE של כלל הממשקים.
3. Frontend אחד ורסטילי: נבנתה מערכת ניהול לפרונטאנד עם פיצ׳רים הניתנים להתאמה אישית, המערכת מאפשרת לכל מותג ליצור את חוויית המשתמש התואמת את מטרות כל מותג וערכיו. מערכת זו אפשרה פיתוח של פיצ׳רים חדשים פעם אחת והטמעתן בצורה חלקה בכל האתרים, תוך הבטחת עקביות והפחתת עלויות פיתוח המבטיחות יעילות בהשקעה.
תוצאות
הפרויקט, שהושלם בתוך חמישה חודשים בלבד (ועוד תוך כדי מלחמה לצערנו) ובו פותחו 9 אתרים, 4 האבים ו-7 מערכות, השיג תוצאות משמעותיות:
- בידול מותגי- 9 האתרים שנבנו על תבנית אחת בפלטפורמה אחת מציגים זהויות מותגיות ייחודיות להן
- חוויית משתמש מיטבית- מעל 20 פיצ׳רים ייחודיים זמינים לשימוש לכל אתר
- יעילות תפעולית- הפחתת זמן ועלויות תחזוקה באמצעות מערכת ניהול מרכזית
- טראפיק באתר- תוך חודשים בודדים עלייה של פי 1.7 בצפיות בדפים
הטרנספורמציה הדיגיטלית המוצלחת של ניאופרם על פלטפורמת שופיפיי פלוס, שבוצעה על ידי BOA Ideas, מדגימה כיצד פתרון טכנולוגי אחד כמו תבנית אחת לכמה מותגים, יכול לקדם צמיחה עסקית בעלות מצומצמת יחסית, תוך שמירה על ייחודיות המותגים. פרויקט זה מדגיש את חשיבות התכנון האסטרטגי, שיתוף הפעולה בין ניאופרם ל-BOA Ideas מדגים את הפוטנציאל של חברות גדולות ורב-מותגיות לנצל טכנולוגיה לייעול פעולות ושיפור חוויות הלקוח. על ידי שמירה על איזון בין שליטה מרכזית והתאמה ספציפית למותג, ניאופרם קבעה סטנדרט חדש לפעילות דיגיטלית בתחומי הפארמה, הדרמו-קוסמטיקה ואורח החיים.