אודות

Solato היא חברת סטארט-אפ פורצת דרך בתחום המזון, שפיתחה מכונות להכנת גלידות טריות ומפנקות בשיטה ייחודית עם קפסולות. כחלק מההתרחבות בשוק האמריקאי, חתמה החברה על הסכם עם Sodexo – תאגיד בינלאומי המספק שירותי הסעדה, בדומה ל"סיבוס" או "תן ביס" בישראל. במסגרת שיתוף הפעולה, נדרש אתר B2B סגור שיאפשר ללקוחות Sodexo להזמין את המכונות והגלידה ישירות מהאתר בצורה פשוטה, מהירה ומותאמת לצרכים עסקיים.


האתגרים

האתגר המרכזי בפרויקט היה עמידה בלוח זמנים קצר במיוחד – שבועיים וחצי בלבד להקמה של אתר מסחרי פעיל. האתר נדרש להיות פתוח אך ורק ללקוחות Sodexo מורשים, להציג מחירונים ותנאי תשלום מותאמים לכל לקוח, לתמוך בניהול סניפים מרובים תחת כל לקוח עם הגדרות רכישה נפרדות, ולאפשר תהליך הזמנה פשוט, למרות שהתשלום בפועל אינו מתבצע באתר אלא דרך Sodexo. בנוסף, היה צורך להשתלב עם מערכות ניהול פנימיות של הלקוח, ובפרט עם מערכת ERP מבוססת Monday. מעבר לכך, חוויית המשתמש ב-checkout הייתה קריטית כי הלקוח לא משלם ישירות אלא דרך סודסקו אך היינו צריכים להבטיח שתהליך ההזמנה יהיה פשוט ויעיל ללקוחות עסקיים.


הפתרונות

לאחר בחינת הצרכים, בחרנו עבור Solato תבנית Shopify שמתאימה לעיצוב המותג ומאפשרת להציג את המוצר – מכונת גלידה יוקרתית – באופן ברור ואפקטיבי. האתר הוקם על בסיס היכולות המובנות של Shopify Plus עבור B2B, תוך הגדרה של מערכת סגורה ללקוחות מורשים בלבד, תמחור מותאם אישית ותנאי תשלום משתנים. האתר מאפשר לכל חברה לנהל מספר משתמשים וסניפים תחת אותו חשבון, כך שלמשל ניתן לבצע הזמנה בידי מנהלת משאבי אנוש, בעוד החשב הכללי מקבל את הבקשה לתשלום.

כחלק מהפתרון הותאמה גם מערכת Monday לניהול ההזמנות, והוטמע פיצ׳ר שפותח במיוחד, לניהול הסכמים והנפקת חשבוניות חודשיות בהתאם לתנאים שנחתמו מול כל לקוח. כל חשבונית כוללת לינק ישיר לצ׳קאאוט של Shopify שבאמצעותו אפשר לעשות חיוב חודשי קבוע. הפיתוח כלל שילוב בין יכולות מובנות של Shopify לבין התאמות קלות, תוך שמירה על פיתוח "רזה" ויעיל.


התוצאה

שבועיים בלבד לאחר תחילת העבודה – האתר עלה לאוויר והתחיל לשרת לקוחות. Solato הצליחו לפתוח ערוץ מכירה חדש ומדויק, שנשען על פתרון טכנולוגי מהיר, איכותי וקל לתפעול. המערכת מספקת חוויית משתמש יעילה ללקוחות העסקיים של Sodexo ומביאה לידי ביטוי את הגמישות של Shopify בפרויקטים B2B מורכבים. הפרויקט מדגים כיצד ניתן להקים פתרון סחר לעסק מורכב בזמן קצר מבלי להתפשר על עומק, פונקציונליות או חוויית משתמש.