הכוח הפוטנציאלי של מערך סינון מוצרים יעיל

על אף שנדמה שסינון הוא פונקציה זניחה יחסית, אפשרויות סינון מוצרים בחנות אונליין ממלאת תפקיד מרכזי בשיפור חוויית הקנייה הכוללת. כאשר הפונקציה מעוצבת ומיושמת כראוי, היא יכולה לייעל את יכולת הגילוי של המוצרים, לתת מענה לצרכים הספציפיים של לקוחות שונים ובסופו של דבר להגדיל את נפח המכירות. לעומת זאת, מערכת סינון שאינה יעילה עלולה לבלבל ולתסכל משתמשים, ואף להוביל לנטישת עגלה וליציאה מהאתר.

4 מרכיבים חיוניים של מערך הסינון

יש מגוון גורמים שיש לקחת בחשבון כשאתם בונים את מערכת הסינון באתר שלכם. הינה ארבעה אלמנטים מרכזיים שכדאי להציב בראש סדר העדיפויות:

תנאי החיפוש – חשבו כמו הלקוח 

כשאתם ניגשים לתכנון מערך הסינון שלכם תמיד חשבו על נקודת המבט של הלקוחות - אילו תנאים או תכונות הם מקשרים למוצרים שלכם וכיצד הם מחפשים מוצרים באתר. בדקו בקביעות את שאילתות החיפוש של הלקוחות והגולשים כדי להבין אילו מוצרים הם מחפשים ובאילו מונחים הם משתמשים. המידע הזה יאפשר לכם להתאים את אפשרויות הסינון לשימוש נוח ויעיל במערכת.

סינון בשכבות

מעבר לקטגוריות הסינון הבסיסיות כמו גודל או צבע, שקלו להוסיף גם הצגה של שדות מטא כשכבת סינון נוספת. לדוגמה, בתחום ההנעלה הסיווג הבסיסי הוא בדרך כלל לפי סוג הנעליים (ספורט, אלגנטיות, סנדלים ועוד), אך הוספה של שכבה נוספת לסינון יכולה להתמקד למשל בטכנולוגיה שהנעליים מספקות לנועל אותן או בתכונות ספציפיות של הנעליים. דוגמה נוספת היא הוספת אורך שרוול בחולצות - כשיש מגוון רב של מק״טים סינון כזה יכול להועיל מאוד לגולשים.

עיצוב

העיצוב הקלאסי של מערך הסינון התמקד בסרגל צדדי ותיבות לסימון, אך בזמן האחרון אתרי איקומרס מתקדמים מאמצים אלמנטים חזותיים לחוויית משתמש אינטואיטיבית יותר. פלטפורמת שופיפיי פלוס מציעה דרך לשלב באנרים חזותיים בדפי קטגוריות. לדוגמה, אם משתמש בוחר בקטגוריית שמלות, הוא מופנה לדף מושך מבחינה ויזואלית המציג סוגים שונים של שמלות. לאחר מכן הוא יכול להשתמש בסינון נוסף לפי סוג או מידה באמצעות תיבות סימון הנמצאות מולו.

ביצועי האתר: תיעדוף מוצרים במלאי

ודאו שהמסננים שלכם מציגים אך ורק מוצרים הזמינים לרכישה. הצגת פריטים שאזלו מהמלאי עלולה להוביל לאי שביעות רצון מצד הלקוחות ועלולה לגרום להם לפנות לאתרים אחרים כדי לחפש מוצרים דומים. פיצ'רים כאלו ועוד רבים אחרים נמצאים בפלטפורמת שופיפיי כדי שתוכלו לעצב את כל עמודי הקטגוריה לפי החזון שלכם ומטרות של האתר ובמקביל ליצור סביבה אינטואיטיבית וידידותית לגולש באתר המספקת לו את כל הכלים שהוא צריך לרכישה מוצלחת.

סיכום

הטמעה של מערכת סינון מתקדמת באתר שלכם עלולה להיראות כמו משימה נישתית ולא חשובה, אבל עם הסתכלות לעתיד וחשיבה אסטרטגית המתמקדת גם בחוויית המשתמש, העניין בר השגה וכדאי לכל חנות המעוניינת לשפר את חווית המשתמש- להפוך את מסע הלקוח באתר שלהם תמסקירת מוצרים לרכישה, לחלק ככל הניתן. המטרה היא לאפשר לגולשים ליהנות מחוויית הגלישה באתר כדי לעודד אותם לרכוש מוצרים ולא לנטוש את הסל. השקעה במערכת סינון ידידותית ומתקדמת תאפשר להם לרכוש מכם מוצרים ביתר קלות. שיהיה סינון מוצלח!