קולקציית התבניות החדשה של שופיפיי: בונים חנות, עם קצת קסם מה-AI

שופיפיי פרסמה הקיץ 10 תבניות חדשות, כחלק מקולקציית Theme Blocks המודולרית.
במקום עיצוב קבוע מראש, כל רכיב בעמוד - דף מוצר, באנר, ביקורות ואפילו וידאו - נבנה מבלוקים גמישים, שאפשר לסדר ולערוך בקלות, ישירות מתוך העורך.

החידוש המעניין באמת הוא מה שנכנס מאחורי הקלעים: AI מובנה בתוך העורך.
 יש לכם רעיון? כותבים פרומט- והבלוק נבנה מול העיניים.

וזה לא רק עניין של נוחות, הכיוון ברור: שופיפיי ממשיכה להפוך את עריכת החנות ליותר אינטואיטיבית, דינאמית ומותאמת לקצב של מותגים היום - כאלה שרוצים להגיב מהר, לרענן, לעדכן, ולהתאים את החנות בצורה חיה.

במבחן ראשון שערכנו, ביקשנו מה-AI ליצור באנר למבצע עונתי עם טוויסט קריאטיבי (חד-קרן רץ על רקע חורפי).
הבאנר נבנה תוך דקות. האם היינו מעלים אותו ככה לחנות של מותג? כנראה שלא. אבל כהתנסות - מרשים מאוד, ובמיוחד מאפשר לצוותים יצירתיים לעבוד הרבה יותר עצמאית.



Sidekick החדש: לא רק עוזר אישי - כמעט איש צוות

הגרסה החדשה של Sidekick מרחיבה משמעותית את היכולות שלו. מעבר למענה על שאלות, הוא יודע היום לבצע ניתוחים עמוקים על בסיס נתוני החנות, ולהציע כיוונים ופעולות ממוקדות לשיפור - ממש כמו מומחה Shopify שמלווה אתכם צמוד.

אפשר לדבר איתו גם בעברית (גם אם זה לא מופיע עדיין במסמכים הרשמיים), לייצר ויז'ואלים ישירות מה-Admin באמצעות כמה מילות מפתח ולעבוד מולו מהנייד - כולל בשיחה קולית (פיצ’ר בהשקה מדורגת). בנוסף, אפשר כבר היום לבצע בעזרתו פעולות ישירות ב-Admin כמו יצירת קופוני הנחה, פתיחת קטגוריות (Collections), והגדרת מבצעים.אנחנו ניסינו לבקש מ-Sidekick הצעות לשיפור ה-SEO של אחד האתרים ותוך דקות קיבלנו ניתוח + רשימת צעדים פרקטית. זה לא תחליף לעבודה מעמיקה, אבל בהחלט כלי שמאפשר לצוות לקבל החלטות מהירות ומבוססות נתונים וגם לבצע פעולות חשובות.

Shopify POS - משתדרג גם הוא

הגרסה החדשה של  Shopify POS לוקחת את המערכת כמה צעדים קדימה: מכלי לתשלום - לפלטפורמה שמאפשרת חוויית קנייה אחידה בחנויות הפיזיות לצד האונליין. העיצוב עודכן, הניווט הפך אינטואיטיבי יותר, והעבודה על המכשירים (כולל בנייד) מהירה וחלקה יותר - הכל כדי לאפשר לצוותים לספק חוויית שירות שממשיכה את מה שהלקוח פוגש באתר.

אבל הפיצ׳ר שבאמת משמעותי מבחינתנו (ובעיקר מבחינת המותגים שאנחנו מלווים): אפשר כעת להגדיר כאופציה להחזר - Store credit- אשראי לקוח שמיושם גם באונליין וגם בחנויות הפיזיות, לא משנה איפה הלקוח רכש, תיקון קטן לכאורה אבל כזה שיש לו השפעה גדולה על שירות הלקוחות והחוויה האחידה של המותג. 

Checkout מהיר יותר ומותאם למודלים לוגיסטיים מורכבים

במהדורת נוספו ל-Checkout כמה שדרוגים שמטרתם לשפר את חוויית התשלום ולהפחית נטישות: 

הטעינה של ה-Checkout מהירה כעת בכמעט 2 שניות, שינוי שמשפר את זרימת התהליך ומקצר את הזמן מהוספת המוצרים לסיום הרכישה. בנוסף, ניתן כעת להחיל Flat Rate גם במקרים של Split Shipping, כך שהלקוחות לא נתקלים בעלויות משלוח מופרדות ומבלבלות כאשר מוצרים נשלחים ממחסנים או סניפים שונים.

מותגים שמפעילים מודלים לוגיסטיים מורכבים (ריבוי מחסנים, שילוב בין אונליין לאופליין) יכולים להפיק מהשדרוגים האלו תועלת ישירה, גם בשיפור חוויית המשתמש וגם בהשפעה על שיעורי ההמרה.

מכירות גלובליות - שיפור נוסף ביכולת לנהל מכירה חוצת גבולות

גם בתחום הזה שופיפיי מוסיפה כלים שנועדו להפחית חיכוך ולשפר את חוויית הקנייה ללקוחות בינלאומיים. כעת ניתן לגבות Duties ומיסים ישירות ב-Checkout, ולבחור אם להטמיע אותם כבר במחירי המוצרים - כך שהלקוח רואה עלות כוללת ברורה, ללא הפתעות .

נוספה גם אפשרות ל- Cookie Banner בתוך ה-Checkout עצמו , לצד Audit Log שמאפשר לתעד את הסכמות הלקוחות, במענה לדרישות רגולציה כמו GDPR.

לא כל מותג שאנחנו מלווים עובד דרך Shopify Markets - אבל עבור מי שכן פונה לשווקים כמו אירופה וארה״ב, אלו כלים שיכולים בהחלט לסייע בניהול חוויית רכישה תקינה ושקופה.

Marketing - כלים חדשים לשיווק בעידן של AI, סגמנטציה חכמה וקמפיינים ממוקדים

בין העדכונים המעניינים של הקיץ נמצא Knowledge Base - כלי חדש שמאפשר לערוך את המידע שהמערכת של שופיפיי מעבירה למנועי חיפוש AI כמו צ׳אט GPT, ג׳מיני וחבריו. ולמה זה חשוב? כי יותר ויותר לקוחות מתחילים לקבל תשובות על החנות לא מתוך חיפוש באתר או בגוגל אלא מתוך שיחה עם ה- AI. כדי שהמותג יוצג נכון - יש צורך לוודא שהמידע שמוזן למערכת מעודכן, מדויק, ומייצג את החנות בצורה נכונה.
במילים אחרות: זו שכבת SEO חדשה
  - לא רק איך האתר מדורג, אלא איך הוא מובן מול ה-AI. השירות ניתן באפליקציה חינמית של שופיפיי 
שאפשר להוריד כאן.

בנוסף, נוספו Segmentation Templates - לבנייה מהירה של סגמנטים של לקוחות והושק מעקב Campaigns - לניהול ומעקב אחרי קמפיינים מולטי-צ׳אנליים, כולל חיבורים לקמפיינים מחוץ לשופיפיי. וגם ה-Shopify Collabs מתרחב, מדובר בפלטפורמה לשיתופי פעולה עם יוצרי תוכן, שמאפשרת למותגים לגייס ולנהל משפיענים, לעקוב אחרי ביצועים, ולשלם עמלות - ישירות מתוך המערכת, כולל גישה של יוצר התוכן עצמו לנתונים. אנחנו כבר רואים יותר נוכחות של יוצרים ישראליים ב-Collabs - וזו אפשרות ששווה לבדוק למותגים שפועלים גם במרחב הזה.

Shipping - יותר שליטה וניהול יעיל מה-Admin

גם בתחום השילוח, שופיפיי מוסיפה שדרוגים שמטרתם להפוך את ניהול הלוגיסטיקה ליותר פשוט ונוח - במיוחד עבור מותגים שעובדים עם ריבוי מחסנים או לוקיישנים.
 החידוש המרכזי: אפשרות להדפיס רשימות ליקוט ישירות מה-Admin - כולל תמונות מוצרים ונתונים. מה שמפחית טעויות ומייעל את ההכנה למשלוח.
 בנוסף, נוספה אפשרות להדפסה מרוכזת של תוויות משלוח (עד 250 בבת אחת), ושדרוג משמעותי לניהול מלאי בין לוקיישנים באמצעות סריקת ברקודים.
 המערכת מאפשרת היום גם לפצל פריטים בין מיקומים ולעקוב בצורה נוחה יותר אחרי העברות ומלאים.
 מותגים שמפעילים מבנה לוגיסטי קצת יותר מורכב ימצאו כאן שדרוגים שמפשטים מאוד את העבודה היומיומית ומפחיתים את כמות ה״תקלות הקטנות״ שמצטברות בתפעול.

Operations - פחות תלות בכלים חיצוניים, יותר יכולות ניהול וניתוח בתוך שופיפיי

אחד הכיוונים הבולטים במהדורת הקיץ הוא להביא יותר יכולות ניהול וניתוח פנימה, אל תוך ה-Admin, כך שצוותים יוכלו לקבל החלטות עסקיות ולעצב תהליכים - בלי להסתמך על כלים חיצוניים.

במרכז השדרוגים נמצא ShopifyQL - שפה פשוטה שמאפשרת לבנות ולשמור דוחות מותאמים אישית ישירות מתוך המערכת. במקרים רבים זה מייתר את הצורך בכלי BI חיצוניים לניתוחים שוטפים. בנוסף, נוספו Web Performance Reports - הנותנים דוחות על ביצועי האתר, ברמת עמוד וסוג עמוד- כלי חשוב למי שרוצה לשפר UX והמרות.

גם Shopify Flow קיבל שדרוג מהותי: הפלואו לעיצוב אוטומציות הפך נוח וברור יותר, עם Sample Data מובנה בעורך ויכולת בדיקה של מה שקורה בפועל. המשמעות היא שיותר קל לבנות, לבדוק ולשפר אוטומציות, גם בלי כתיבת קוד.

בנוסף, נוספה אפשרות נוחה יותר לייבא נתונים ממערכות אחרות (Square, WooCommerce, Etsy, Amazon ועוד), מה שמקל על חנויות מרובות ערוצים או במעבר לפלטפורמת שופיפיי.



סיכום

שופיפיי לא עוצרת וכל מהדורה מביאה איתה כלים שמאפשרים למותגים לעבוד חכם יותר, מהיר יותר, ומדויק יותר מול הלקוחות.
כמו תמיד, לא כל חידוש מתאים לכל חנות' אבל מי שיודע לבחור וליישם נכון, יוכל לייצר יתרון תחרותי משמעותי.
אם אתם רוצים להבין מה מהחידושים האלו הכי נכון לעסק שלכם ואיך ליישם אותם בצורה שתשרת את המותג, אנחנו ב-BOA Ideas כאן כדי לעזור לכם.