העקרונות

שותפות ואינטרס הדדי

בלב הצלחת הפרויקט עמדה הקמת שותפות אמיתית בין סודהסטרים ל-BOA Ideas. כסוכנות המתמחה בשופיפיי קיבלנו על עצמנו תפקיד של שותף אסטרטגי המוביל להצלחה, מעבר לספק שירותים רגיל. המומחים שלנו השתתפו באופן פעיל בדיונים על התהליכים, והציעו תובנות על ההיבטים הטכניים של הפרויקט וגם על שיטות העבודה המומלצות בתחום האיקומרס. בחלק מהמקרים אפילו הגדלנו ראש וייעצנו נגד פיתוחים ותוכניות שלדעתנו לא היו משתלמות להצלחתה ארוכת הטווח של סודהסטרים. שותפות זו בנתה אמון וטיפחה מערכת יחסים מועילה והדדית.

מקסום פלטפורמת שופיפיי

מתוך היכרות עמוקה עם התשתית החזקה של שופיפיי ובסיס הידע והיכולות העצום שלה, אימצנו גישה המבקשת למנף את היכולות של הפלטפורמה לטובת הפרויקט של סודהסטרים (וכל פרוייקט שאנחנו עושים), והיו מקרים שבהם הטלנו ספק בצורך של פיתוחים שהתבקשנו לבצע כל עוד היו פונקציות דומות בפלטפורמה. גישה זו הבטיחה שסודהסטרים תוכל להפיק תועלת מהפיצ׳רים הבדוקים והמתקדמים של שופיפיי. כאשר עלו דרישות עסקיות ספציפיות שהצדיקו את הפיתוח של פתרונות מותאמים אישית, נשקלו היטב כל האלטרנטיבות האפשריות לפתרון, כדי לוודא שסודהסטרים מקבלת את הפתרון הנכון והטוב ביותר לתוכניות העסקיות שלה.

חשיבה לטווח רחוק

בפרויקט בקנה מידה גדול כמו היוזמה של סודהסטרים למכור באופן ישיר לצרכן במספר גדול של מדינות בעולם, שמירה על הגמישות ועל היעילות של תחזוקת הקוד היו נושאים מהותיים על הפרק. כל פתרון שפיתחנו עבור כל דרישה עסקית ייחודית של סודהסטרים נעשה תוך הבטחת תאימות עם תהליך בניית החנות בשופיפיי ועם התשתיות הקיימות בסודהסטרים. על אף המורכבות הרבה של הפרויקט, דאגנו מראש לכך שתחזוקת הקוד לאורך זמן תהיה מהירה ופשוטה. גישה זו כללה ניהול תהליכי פיתוח מורכבים ותהליכי DevOps רבים, אך לאורך זמן אכן היתרונות עלו על החסרונות.

אתגרים ופתרונות

להלן שתי דוגמאות לאתגרים שהחברות התמודדו איתם ולפתרונות שהוצעו ויושמו בפרויקט:

אתגר ההתרחבות הגלובלית לתמיכה בפעילות הגלובלית של סודהסטרים

זה האתגר הראשון שהתמודדנו עימו. דאגנו מלכתחילה לפתח את כלל הפתרונות באופן שיאפשר פריסה מהירה לעוד שווקים, כאמור תוך כדי שמירה על יכולת תחזוקת קוד פשוטה ומהירה. כאשר סודהסטרים החליטו ב-2021 על מיתוג מחדש, בן לילה העברנו 14 אתרים לנראות החדשה. עשינו שימוש נרחב בכלי הפריסה המתקדמים שסופקו על ידי שופיפיי פלוס כגון Slate, Theme Kit ו-CLI, אשר ייעלו רבות את התהליך, ובמקביל סיפקנו לצוותים המקומיים את היכולות להתאים ולהגדיר את הנראות והתפקוד של האתרים שעליהם הם אחראיים באופן עצמאי, ללא השפעה על שאר האתרים או על קוד הבסיס. 


אתגר שירות לקוחות גלובלי

כחלק מהפרויקט, סודהסטרים החליטה להטמיע מערכת שירות לקוחות גלובלית עם ממשקי עבודה חלקים מול פלטפורמת שופיפיי. פיתחנו עבורם אפליקציית Zendesk ייעודית לסודהסטרים, המאפשרת לנציגי השירות לצפות בהזמנות שנעשו בשופיפיי ובפרטי הלקוחות ואף לבצע עליהם פעולות כגון החזרות, ביטולים, שינויים ועוד - כל זאת מתוך מערכת שירות הלקוחות וללא צורך במעבר בין מערכות שונות. גולת הכותרת של הפתרון היא פיתוח היכולת ליצירת הזמנות על ידי נציגי השירות דרך הטלפון עם הלקוח מתוך מערכת זנדסק עצמה, אשר מתבססות על תהליכי הסחר שכבר קיימים בשופיפיי ללא צורך בשכפול הפתרונות בין שופיפיי וזנדסק. פתרון זה אפשר גם מתן שליטה על הרשאות הניתנות לכל נציג וסיפק ממשק רב שפתי לצוותי תמיכה גלובליים.

סיכום

המהפך המוצלח של סודהסטרים מחברה ממוקדת B2B לארגון המתמקד גם במכירה ישירה לצרכן ב-16 שווקים בעולם, משמשת עדות לכוחה של פלטפורמת המסחר האלקטרוני של שופיפיי. על ידי אימוץ גישת שותפות, מקסום התשתית המוצעת בשופיפיי וחשיבה לטווח ארוך, סודהסטרים ו-BOA Ideas יצרו בהצלחה פרויקט בקנה מידה עולמי הפונה למיליוני לקוחות פרטיים בכל העולם בכל חודש. הפקנו לקחים רבים שעזרו לנו להפוך את האתרים של כל לקוח בכל קנה מידה לנגישים ולמתקדמים ביותר בשוק. המסקנות שנלמדו משיתוף הפעולה הזה מדגישים את החשיבות של התאמת היעדים העסקיים ליכולות הקיימות של הפלטפורמה, ואימוץ חדשנות ויוזמה להנעת הצלחה בפרויקטים רחבי היקף בעולם האיקומרס המשתנה ומתקדם מדי יום.