מה זה D2C בכלל?

D2C - Direct to Consumer מתייחס למודל עסקי שבו יצרנים או מפיצים, שבאופן מסורתי מכרו מוצרים דרך צד שלישי, עוברים למכור ישירות לצרכנים מבלי לעבור דרך קמעונאים. מדובר במכירה ישירה דרך ערוצים דיגיטליים בשיווק ישיר לצרכנים. זאת בניגוד ל-B2C - Business to Consumer המתייחס למודל עסקי שבו חברה מוכרת מוצרים או שירותים לצרכנים (לא בהכרח באופן ישיר). ההבדל העיקרי הוא ש-B2C מתייחס לכל חברה המוכרת מוצרים לצרכנים, בעוד D2C הוא מודל ספציפי שבו המוצר שלך נמכר ישירות לצרכן בלא תיווך. 

המשמעות של מכירה ישירה לצרכן היא ששרשרת האספקה מתקצרת ושיש להקים אופרציה, החל מפרסום המוצרים, דרך פלטפורמת הקנייה, האריזה, השילוח, האספקה ועד לשירות הלקוחות- ללא תלות בספקים חיצוניים.

 

יתרונות יישום מודל D2C לעסק


קיצור שרשרת האספקה 

כאמור, כשאין צורך לעבור דרך גורמים בצד שלישי, המוצר מגיע אל הלקוחות במהירות רבה יותר, מאחר שאין צורך שהוא יעבור דרך מתווכים בשרשרת האספקה. הדבר מקצר מאוד את הזמן שחולף מרגע ייצור המוצר ועד להגעתו לידי הלקוח.


מכירת מוצרים שאי אפשר להשיג בחנויות 

המודל העסקי הישיר מאפשר למכור ללקוחות מוצרים שאי אפשר להשיג בחנויות, כמו: אריזות גדולות או מוקטנות, מוצרים ייחודיים או מבצעים מיוחדים לחברי מועדון המותג. כך אפשר להציע ללקוחות מגוון רחב יותר של מוצרים.


קשר ישיר ללקוח

במודל D2C נוצר קשר ישיר בין המותג ללקוח, ללא גורמים מתווכים. דבר זה מאפשר את חיזוק הקשר עם הלקוחות ויצירת חווית רכישה אישית ואינטימית יותר וחיבור רגשי למותג.


קבלת פידבק ישיר מהלקוח

שיווק ישיר לצרכן מאפשר קבלת משוב מיידי מהלקוחות על איכות המוצרים והשירות. משוב זה מסייע לשיפור מתמיד ולטיפול מהיר בבעיות, תוך קבלת אחריות מלאה על חוויית הלקוח. אם הוא מרוצה נוכל לדעת זאת ולשמר את השירות ואת איכות המוצר, אם יש טענות ובעיות נוכל לדעת זאת באופן מיידי ונוכל לתקן, אחרת הם פשוט לא בשליטתנו (למשל איכות ומהירות המשלוח). 



למה שופיפיי היא הבחירה הנכונה לחברה שהחליטה לבחור במודל D2C

שילוב של מודל D2C בעסק יכול להיעשות בכמה דרכים. אבל אין ספק שהרעיון של חנות שופיפיי הוא המשתלם והיעיל ביותר. למה? הינה כמה סיבות טובות:


  • עלות הקמת אתר מהירה וזולה בהשוואה לפלטפורמות אחרות.
  • המערכת מבוססת ענן (SAAS) ומספקת שרתים, עדכונים ואבטחה שאין צורך לתחזק.
  • מערכת הפעלה קלה לשימוש גם ללא ניסיון קודם.
  •  UI/UX מתקדם- מתבסס על מיליוני החנויות שעל גבי שופיפיי ומוטמע כבר בתבניות הרשמיות של שופיפיי, העיצוב כבר מראש מעודד הנעה לפעולה ולרכישה.
  • שופיפיי היא פלטפורמה שמנגישה למשתמש כלים שיווקיים כמו אימייל מרקטינג, כלי יצירת קהלים לקמפיינים, ניהול לוגיסטי, B2B ועוד. 
  • שירות לקוחות 24/7. 


איך סודהסטרים עשו את זה?

חברת סודהסטרים מפיצה את מוצריה במעל ל-50 שווקים ברחבי העולם ועובדת עם רשתות קמעונאיות גדולות, דרכן היא מפיצה את מוצרי החברה ביותר מ-90 אלף נקודות מכירה. בשנים האחרונות, נוסף לשיווק B2B, החברה אימצה גם מודל עסקי ישיר לצרכן - D2C - במספר מדינות בעולם. היעד הראשוני היה הקמה של אתרי איקומרס ב-14 שווקים והועברו משאבים לשיווק האתרים כתוספת לערוץ רכישת המוצרים בחנויות. מהלך זה מאפשר קשר ישיר בין המותג ללקוחות, הזמנת מוצרים שונים, החלפת בלוני גז ובעיקר מסייע להבין את חווית המשתמש של לקוחות סודהסטרים ולשפר אותה תמידית. 


בזמנו, שופיפיי הייתה בחירה יוצאת דופן לחברה בסדר גודל של סודהסטרים. לשמחתינו הם בחרו בנו, BOA Ideas, כמומחי שופיפיי ואנחנו הפכנו למעשה לשותפים לדרך בהקמת מערך האיקומרס על פלטפורמת שופיפיי והכניסה לשווקים החדשים בשיווק ישיר לצרכן מה שהוביל לנתח חדש של מכירות באופן הדרגתי ובטוח. 


היום, מספר שנים לאחר הפרויקט עם סודהסטרים, אפשר להכריז על המהלך כהצלחה. בין אם במובן הכלכלי ובין אם בריכוז המידע ושימוש בו לשיפור הקשר הישיר לצרכן.


לסיכום

המודל העסקי הישיר לצרכן (D2C) הופך לפופולרי יותר ויותר בקרב בעלי עסקים, כדרך להתמודד עם האתגרים בעידן הדיגיטלי. D2C מאפשר מכירה ישירה ללקוחות ללא תיווך, תוך קיצור שרשרת האספקה ויצירת קשר אישי עם הלקוח. המעבר ל-D2C מביא יתרונות רבים: קיצור זמני אספקה, מכירת מוצרים בלעדיים, קשר ישיר עם לקוחות וקבלת משוב מיידי מהם. חברות גדולות כמו סודהסטרים כבר אימצו מודל זה בהצלחה. 


מימוש מודל D2C נעשה בפשטות וביעילות באמצעות פלטפורמת שופיפיי, בזכות עלויות ההקמה הנמוכות, הממשק הקל לתפעול והכלים השיווקיים והלוגיסטיים המתקדמים. שופיפיי מאפשרת לעסקים לאמץ את מודל D2C במהירות ובבטחה. ובעזרת סוכנות שופיפיי מקצועית המביאה ניסיון, ידע וליווי צמוד, תוכלו לקטוף את הפירות בתוך זמן קצר. 


רוצים לדעת עוד? המומחים של BOA Ideas זמינים בשבילכם בכל שלב.