למראה ומבנה של חנות השופיפיי שלכם יש השפעה ישירה לא רק על חווית הלקוח (וכתוצאה מכך על נפחי מכירות), אלא גם על מהירויות טעינת האתר והעלויות הנדרשות להקמת והפעלת החנות. לפני שתתחילו להשוות הצעות מחיר ממעצבים, כדאי להבין בדיוק למה תזדקקו מהם.

מלבישים את העסק

השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם, כמנהלי חנות שופיפיי, היא מה אתם רוצים לקבל מהעיצוב שתבחרו. כמובן שמדובר בתלבושת של העסק שלכם ותרצו להציג את המוצרים והתוכן באופן הייחודי שלכם. אבל האם זה מצריך בהכרח תפירה של חליפה מעוצבת "מאפס"? ממש לא.


חנות התבניות של שופיפיי מציעה תבניות (או בשמן האחר ערכות נושא) שמחולקות לפי קטגוריות כמו פופולריות, זמן פרסום וכן לפי גודל קטלוג, ועלות תבנית הבסיס. סביר להניח שתמצאו בחנות תבנית במחיר נגיש (או אפילו בחינם) שתוכלו להתאים לצרכים של חנות השופיפיי שלכם ולשדרג אותה בקצב צמיחת העסק. אבל איך תבחרו את התבנית הנכונה?

מה לבדוק כשבוחרים תבנית לשופיפיי?

  • כשאתם עוברים על האפשרויות הזמינות בחנות התבניות, הקפידו לבחון כמה דברים:
  • עיצוב ומבנה דף הבית
  • עיצוב ומבנה של דפי המוצרים בקטלוג


אילו פיצ׳רים התבנית כוללת והאם הם עונים על הצרכים שלנו. לדוגמה: מגה תפריט, צבעים בחוץ בדף קטגוריה, סליידר חיווי בעגלה של כמות פריטים עד למשלוח חינם  וכו׳, הפיצ׳רים הללו משפיעים על חווית הלקוח ועל ההנעה למכירה. חשוב לתת את הדעת על היכולות שתזדקקו להן גם בעתיד, ולבחור תבנית שתתמוך גם בהם.


מה שאין צורך להתעמק בו יתר על המידה הוא הקטגוריה בה ממוקמת התבנית. אמנם בשופיפיי חילקו את התבניות לקטגוריות בהתאם לפופולריות השימוש בהן בסוגי חנויות שונות ומוצרים שונים, אבל אין זה אומר, למשל, שלא תמצאו את התבנית המושלמת עבור חנות הבגדים שלכם דווקא בקטגוריית התכשיטים או הצעצועים.

עלויות הייחוד - עיצוב אתר שופיפיי מאפס

אם אתם בוחרים לגייס מעצב גרפי חיצוני עבור פרויקט הקמת חנות השופיפיי שלכם ולבצע שינויים מבניים משמעותיים לעומת עיצובים שמוצעים כבר בחנות התבניות של שופיפיי, חשוב לזכור כמה דברים:


  • משך הזמן להשלמת הפרויקט יתארך במידה זו או אחרת שלא תמיד ניתן לצפות מראש.
  • המשאבים שידרשו להפקת אתר שופיפיי מעיצוב חדש לאתר פעיל הם רבים יותר - גם מהמעצב הגרפי וגם מצוותי הפיתוח שלנו שצריכים לחכות לעיצוב ולוודא שהעיצוב מיושם באופן תקין לגירסאות המחשב השולחני והגירסאות למכשירים ניידים.

עיצוב לעומת תבנית - מה באמת אתם צריכים?

חשוב להבין את ההבדל בין התאמה של תבנית לצרכים של החנות שלכם לבין בניה מאפס של מבנה ועיצוב שונים באופן מהותי מכל התבניות (הבדוקות והמוכחות), שניתן לרכוש או להוריד בחינם מחנות התבניות של שופיפיי. בעוד האפשרות הראשונה דורשת יחסית מעט משאבים וזמן ליישום, השנייה יכולה להוסיף למורכבות תהליך הקמת החנות. בפן הטכני, למערכת מורכבת עם רכיבים גרפיים יחודיים יכולה להיות השפעה שלילית על זמני הטעינה של האתר. איטיות האתר, כידוע, פוגמת לא רק בחווית המשתמש אלא גם בדירוג האתר במנועי חיפוש (גוגל).


דבר נוסף שחשוב מאוד לזכור לגבי יחסי הגומלין בין חווית המשתמש לעיצוב האתר הוא שעיצוב יפה אין משמעותו חווית משתמש חיובית שמקדמת מכירות. לכן, גם אם אתם רוצים לוודא שהאתר שלכם נראה מיוחד ושונה מכל אתר אחר, זיכרו שחווית המשתמש חשובה יותר ביצירת נאמנות לקוח והגדלת רכישות מאשר מראה החיצוני של האתר.

מעבר לחלון הראווה

לסיכום, את עיצוב חנות השופיפיי שלכם ניתן לדמות לעיצוב של חנות פיזית. יש מי שיבחר להתאים את צבעי הקירות והריהוט לצבעי המותג, וישכור מעצב חלונות ראווה מנוסה. ויש מי שיחפש לבנות מהיסודות חנות שטרם נבנתה כמוה ויזדקק לארכיטקט, קבלן, ריהוט בהזמנה מיוחדת, שטיחים ייחודיים, וכל זאת לפני שהחנות הכניסה ולו שקל.


רוצים לדעת עוד על שירותי BOA Ideas וכיצד נוכל לסייע לכם בהקמת חנות שופיפיי מיוחדת, מעוצבת וידידותית למשתמש? צרו עמנו קשר ונשמח לספר לכם.